14 Ekim 2012 Pazar

Coco Chanel


Kitaplığımın Yeni Misafiri

Bugün D&R'da dolaşırken dedim ki, D&R hangi şehirde olursa olsun iş yapıyor galiba. Sakarya gibi bir şehirde bile dolu olduğuna göre...Tabi ki de konum, okumayan insanlar, sanattan, kültürden yoksun bir şehir falan olmayacak. Bugün ki konum moda devi Chanel oldu, bu nasıl oldu derseniz, gündüz D&R'da geziniyordum ki Chanel'in biyografisine rastladım (hem de 9.90'a) elbette hemen kaptım kitabı. Başka biyografiler var mı diye baktım ama İpek Çalışlar'ın Halide'sinden başka uygun fiyata biyografi yoktu ki o kitap bildiğiniz üzere bende var, nitekim hakkında da 3 sayfa yazı yazdım. Normalde kitabı bitirir hakkında öyle yazarım ama bu sefer okumadan minik bir tanıtım yapayım dedim. 
Çünkü Salı günü dil derslerime başlıyorum ve yazacak zamanım olur mu bir daha bilmem. Bir kere kitap müthiş güzel resimlerle dolu, kimi çizim, kimi fotoğraflardan oluşan resimler var. 336 sayfa ama kesinlikle dili tatlı en azından okuduğum ilk sayfaları bunu gösteriyor. Özellikle kızların bu kitaptan çok hoşlanacağını düşünüyorum. Öylesine renkli ve ilgi çekici unsur var ki, parfüm şişeleri mi istersiniz, mayo çizimlerinden, pantolon, ceket eskizleri mi ne ararsanız var, bu yüzden  3-4 resim koyayım dedim. Chanel'e gelince bildiğiniz gibi o bir moda efsanesi. 
Çok insan bilmez ama, çocukluğu bir manastır yetimhanesinde geçmiş, o yüzden tasarımlarında kilise ve haç etkisi olmuş. Kapağın iç kısmında anlatılana göre kitabın yazarı iyi bir araştırma sonucu, Chanel'in muhteşem görüntüsü altındaki çalkantılı dönemlerini, tutkulu ilişkilerini ve moda devine nasıl dönüştüğünü aktarıyor. Ne yalan söyleyeyim ben okumak için deli olmuş durumdayım ancak elimde Niyazi Berkes'in anıları var, üstelik sırada Uğultulu Tepeler bekliyor, bir de dil dersleri olunca Chanel'i ne zaman okuyacam bilmiyorum. Belki ödevlerden arta kalan vakitlerde kendimi Chanel'in hayatı ile ödüllendiririm. Ama sizin vaktiniz varsa okuyun derim.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder