11 Ocak 2019 Cuma

Bohemian Rhapsody

Bu yazıyı aslında iki aydır kafamda bekletiyorum, nedeni ise üç-dört gün önce gerçekleşen Altın Küre Ödüllerini beklemek istememdi. Bohemian Rhapsody, İngiliz efsanesi Queen'in solisti Freddie Mercury ve grubunun biyografisini konu alan filmin adı, ayrıca grubun şarkılarından birinin de ismi. Filmin altın küre alacağından %100 emin olamasam da(tahminim %95'ti) Rami Malek'in En İyi Erkek Oyuncu kategorisinde ödül alacağından (%100)emindim. Nitekim öyle de oldu. Sanırım 2-3 ay önce gösterime girdi, tabii Sakarya gibi bir yerde yaşadığım için film Sakarya'da 10 gün gösterimde kaldı. O süreçte öylesine yoğundum ki filmi Sakarya'da yakalayamadım. Ama DVD öncesi sinemada izlemeye ant içtiğim için(hiçbirşey sinema ekranının yerini tutamaz) İstanbul'daki sinemalara bakarken İzmit'te son günü olduğunu görünce rotayı İzmit'e çevirdim. O gün, hem soğuk hem de korkunç bir sağnak vardı, 10 metre ötesi görünmüyordu, işte olan eşimi arayıp "gel demiyorum ama ben gitmek zorundayım, minübüs, taksi vs. hallederim" dedim, film için tüm zorlukları göze almıştım. Neyse ki eşim, "bekle birlikte gidelim akşama" dedi ve gittik.

Film tek kelime ile MÜTHİŞTİ, Freddie Mercury'nin hayatını canlandıran Rami Malek İ-NAA-NILL-MAZZ-DIIII, muhteşem oyunculuğundan dolayı Rami Malek'e mi aşık olduk, yönetmen Bryan Singer'a mı öldük bittik, filmin senaristlerine mi daha çok bayıldık bilmiyorum. Eşim genelde daha klasik bir versiyona sahip olmasına rağmen o bile filme bayıldı. Ömrümde ilk kez bir sinema filmini elimde (telefon)kamerası ile izledim. Kendimle büyük bir mücadele yaşadım, ekrana kamera arkasından bakmakla(öyle olunca zevk alamıyorsunuz), sahneleri çekmemeyi göze alamamak arasında gittim geldim. Bölük pörçük 30 dakikalık bir çekim yaptım sanırım, bugün bile hala keyifle izliyorum. O gün son günü olmasa filme birkaç kez daha giderdim. Hele filmin son 25 dakikası efsaneydi. Sinema salonunu konser salonuna çevirmişti. 

Filmin vizyona girdiği sırada bizde Müslüm vardı. Bohemain Rhapsody'den önce ona gitmiştim. Müslüm de güzeldi, göz yaşı bol bir film yapmışlar. Ama keşke Bohemian Rhapsody Müslüm çekilmeden çok önce vizyonda olsaymış. Bence yapımcı ve senaristelere müthiş bir bakış açısı sunardı. Çünkü ikisi de ünlü bir efsanenin biyografisini anlatıyor ama bizdeki versiyonda ön plana çıkarılan eşini döven ve durmadan içen bir Müslüm Gürses figürü, diğer tarafta ise özel hayatı çalkantılı olsa da müzik dünyasında mihenk taşı olan Queen- Fredy Mercury efsanesi anlatılmış. İki film siyah ile beyaz kadar farklı olmuş. Filmin son sahnesiydi sanırım Müslüm Gürses'in konsere çıktığı bir kısım vardı tam konsere çıkmadan önce Chopin'in Spring Waltz'ı çalmaya başladı, müziği yan salondaki filmden geliyor sandım. Diğer yandan çok sevdiğim bir parçadır keşke daha çok sürse dedim ama öyle olmadı. Bir müzik adamından bahsediyoruz film çok daha yapıcı, müzik dolu ve keyifli ele alınabilirdi ama filmin odak noktaları o kadar farklıydı ki... Neyse film olmuş bitmiş.

Bohemian Rhapsody'i izler misiniz bilmem, beğenir misiniz onu da bilmem, ben tüm dünnya gibi çok beğendim ve tüm dünya gibi elimde kamera ile izledim. Hem film hem konserde gibiydik çoğu zaman. Kafamda Queen bandı, ayağa fırlayıp bağıra çağıra eşlik etmek istedim. Story'ler sayesinde dünyada ve İstanbul'da pek çok yerde filmin öyle izlendiğine de şahit oldum. Oralarda izlemek vardı :( Netice itibari ile yazanın, çekenin, oynayanın eline sağlık, ayrıca film sayesinde Bohemian Rhapsody şarkısının ortasında neden "Bismillah" dendiğini, şarkının neden 6 dakika sürdüğünü, o şarkının yayınlanabilmesi için nasıl bir mücadele verildiğini, o zamanki radyo politikaları ve müzik sektörünü de çok iyi şekilde öğrenmiş olduk. Ayrıca filmdeki Live Aid konserinin tamamını izlemiş bir insan olarak söylüyorum, filmdeki herkes bu kadar mı gerçekçi, benzer ve bu kadar mı mükemmel oynamış olur hala hayretler içindeyim. Hangisi gerçek hangisi film ayırt edemiyorsunuz.   

Görüşene dek sevgi ile kalın.  

Not: 

1-Rami Malek filmdeki muhteşem performansından dolayı yapımcıların gözdesi durumunda, nitekim Michael Jackson'u canlandıracak kişi de o bilginize.

2- Ödül toreni icin sahnede olan Nicole Kidman'ın hareketini anlayamadık ama bilinçli yaptığını da düşünmek istemiyoruz.    



       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder